Čo robiť, ak vám opravili telefón, ale opäť sa pokazil

 
 
 
 
 
Reklamné okno
 
 
 
 

Čo robiť, ak vám opravili telefón, ale opäť sa pokazil

pokazený mobil

 

Pokazený mobil ste zverili do rúk odborníkom, no niečo nevyšlo a po pár dňoch či týždňoch opäť riešite ten istý problém? Takáto situácia by nepotešila nikoho. Ak ste sa už ale do podobných nepríjemností dostali, potrebujete nájsť riešenie. Poďme sa teda spoločne pozrieť na to, ako reklamovať opravu telefónu. V akých prípadoch to je a nie je možné? Na začiatok upozorňujeme, že reklamovať sa dá iba v servise, kde bola daná oprava robená. :)

 

Modelová situácia č.1 - prasknutý/rozbitý displej alebo zadný kryt

Nešťastne vám spadol mobilný telefón a rozbil sa displej či praskol zadný kryt. V oboch prípadoch vám v prvom kole servis vymení rozbitý diel. Obrazovka sa štandardne mení celá, aj keby je prasknutá iba jedna z jej súčastí - sklo (dotyková plocha) alebo LCD displej. Tieto dva komponenty sú totiž tesne prepojené.

Čo sa môže stať po oprave displeja? Posúvate prst po obrazovke a nič. Ťukáte a nič. Mobil nereaguje na dotyk a nezobrazuje, čo by mal? Mali by ste navštíviť servis mobilov, kde vám displej vymenili. Pravdepodobne pôjde o chybu náhradného dielu.

 

nefunkcny displej

 

Kedy vám reklamáciu neuznajú? V prípade, že vám mobil opäť spadol na zem alebo sa dostal do situácie, v dôsledku ktorej došlo k opätovnému poškodeniu displeja. Zdôrazňujeme, že vašou vinou. Ako tomu zabrániť? Odporúčame vám zaobstarať si ochranné tvrdené sklo a puzdro na telefón. ;)

Utrpel ujmu pri páde zadný kryt vášho telefónu? V servise vám ho vymenili, no pri ďalšom páde sa opäť poškodil? Na tento prípad sa reklamácia určite nevzťahuje, keďže k poškodeniu došlo na základe nesprávneho zaobchádzania.

 

Modelová situácia č.2 - výmena baterky

Skončila vašej baterke životnosť? Vymenili vám ju za novú, no niečo sa vám nezdá? V ojedinelých prípadoch sa môže stať, že samotná náhradná batéria spôsobí problém - telefón sa sám vypína či reštartuje, a tiež sa nenabíja, ako by mal. Výrobcovia batérií štandardne dávajú záruku pol roka až rok.

 

Modelová situácia č.3 - pokazená/ rozbitá kamera

Máte rozbitú zadnú či prednú kameru? V servise vám ju opravia a funguje. Znovu fotíte celý svet okolo vás.

 

kamera mobilu

 

Po čase, ale znovu niečo nesedí. Pokiaľ reklamujete kameru, v servise mobilov vám najskôr skontrolujú, či nedošlo k mechanickému poškodeniu. V prípade, že sa preukáže chyba náhradného dielu, mal by vám ju zodpovedný servis vymeniť.

 

Modelová situácia č.4 - nefunkčné audio

Audio vášho smartfónu sa skladá z troch častí: mikrofón, slúchadlo a reproduktor. Ako zistíte, že váš mikrofón potrebuje opravu? Pokiaľ vás počas hovoru druhá strana počuje slabo, prípadne vôbec. Kedy je na vine reproduktor? Napríklad ak ste si zapli hlasitý odposluch, no zvuk chrapčí alebo „mlčí“. Nuž a ak je problém v slúchadle, pri telefonovaní nepočujete druhú stranu.

Pri oprave alebo výmene audio komponentov mobilu je dôležité dať si pozor na to, či bol telefón po takejto výmene dobre utesnený. Háčik však môže byť aj v tom, že audio na postupne zanesie. Nie je to chyba náhradného dielu. Jednoducho je nutné ho prečistiť.

 

Modelová situácia č. 5 - pokazené tlačidlá

Nefungujú vám tlačidlá hlasitosti? Tlačidlo vypínania nereaguje? Prinesiete svoj telefón do servisu, tlačidlá vám na počkanie vymenia, ale v krátkej dobe opäť nereagujú. Aj tu je na mieste skontrolovať tesnenie mobilu či správnu funkčnosť náhradných dielov.  

 

 

U nás v Mobilove pristupujeme ku každej reklamácii individuálne a vždy sa snažíme, aby zákazník odchádzal spokojný. Vybavujeme ich čo najrýchlejšie, pretože majú pre nás vyššiu prioritu. Samozrejme, nie je možné reklamovať náhradný diel, ktorý sa poškodí v dôsledku neopatrného zaobchádzania. Preto vás prosíme, aby ste boli pri manipulácii s mobilom opatrný. :)